Rovfågel

Rovfåglarna Torsdag

Vår äventyraravdelning heter Rovfåglarna! Denna termin har vi möten på torsdagar.

Vi i Rovfåglarna träffas alltså på torsdagskvällarna (18.30-20.30), i Scoutgården eller vid Scoutstugan beroende på årstid, och ibland är vi på hajker eller andra aktiviteter på helgerna.

Alla äventyrare tillhör en patrull. Patrullerna har fått sina namn av olika rovfåglar, som Örnen, Falken, Fiskgjusen, Höken, Gladan eller Vråken. I patrullen brukar vi vara 6-7 scouter, och varje patrull planerar mycket av sina aktiviteter själva. Och så har vi förstås ett gäng vuxna ledare som hjälper oss att planera och göra allt.
En av de bästa sakerna under året är när vi brukar åka till Borlänge och åka skidor i backarna i Romme. Och lägret på sommaren är förstås också en höjdpunkt!

Kalender för Rovfåglarna Torsdag

Ledare Rovfåglarna Torsdag